Ή αλλιώς το τελευταίο βήμα στην ιδιωτικοποίηση των έργων υποδομής και των υπηρεσιών με κοινωνικό χαρακτήρα που είχαν απομείνει στο κράτος και τους Δήμους!!!!!
Σύμφωνα με τον «Στρατηγικό Σχεδιασμό του Δήμου Ζωγράφου» ο Δήμαρχος κ.Καζάκος προτίθεται να υλοποιήσει μια σειρά από έργα με τον θεσμό των ΣΔΙΤ. Κυρίως πρόκειται για την κατασκευή μιας σειράς, ιδιωτικών στην ουσία Πάρκινγκ, καταστρέφοντας μια σειρά από ελεύθερους χώρους (Πλατείες) στον ήδη επιβαρυμένο Δήμο μας. Πρόκειται για την μεγάλη «ανάσα» που υποτίθεται θέλει ο κ.Καζάκος να δώσει στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας. Και όχι μόνο επιλέγει αποκλειστικά ένα «στενοκέφαλο» και μη αποτελεσματικό δρόμο που ενισχύει την χρήση του αυτοκινήτου αλλά αυτό θέλει να το κάνει με τις ΣΔΙΤ.
Τι είναι οι ΣΔΙΤ;
- «Οι ΣΔΙΤ είναι μορφές συνεργασίας των δημοσίων αρχών με τον κόσμο των επιχειρήσεων, σε τομείς της οικονομίας, όπου η απελευθέρωση της αγοράς είναι είτε ανέφικτη είτε μη επιθυμητή»
- Πρόκειται για το μοντέλο της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου-Αντίρριου.
- Το έργο από τη μελέτη, κατασκευή, λειτουργία ,διαχείριση δεν ανήκει πλέον στο δημόσιο παρά μόνο μετά το πέρας της σύμβασης. Στη διάρκεια της σύμβασης (που είναι μακροχρόνια) το έργο ανήκει στον ιδιώτη ,ο οποίος είτε το ενοικιάζει στο Δημόσιο για να παρέχει τις υπηρεσίες του και συγχρόνως εκμεταλλεύεται τις όποιες κερδοφόρες υπηρεσίες διαθέτει και ίσως και τη διοίκησή του είτε το εκμεταλλεύεται ο ίδιος επιβάλλοντας στους χρήστες του έργου ανταποδοτικά τέλη (πχ. διόδια).
Η Βρετανική εμπειρία δείχνει ότι:
1) ένα 20% των έργων ΣΔΙΤ γίνεται με υπέρβαση του προϋπολογισμού.
2) ένα 24% των έργων γίνεται με υπέρβαση του χρονοδιαγράμματος.
3) τα έργα επιλέγονται όχι με βάση το ποιες κοινωνικές ανάγκες υπάρχουν και πρέπει να καλυφθούν αλλά με βάση το ποια κρίνονται συμφέροντα από πλευράς κερδών.
4) ήδη στη Βρετανία ένα μεγάλο κομμάτι του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων πηγαίνει για εξόφληση των ΣΔΙΤ και σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης υπάρχει μεγάλη οικονομική πίεση με αποτέλεσμα να μεταφέρονται κονδύλια που πήγαιναν για άλλες υπηρεσίες στην απόσβεση χρεών, κλείνουν υπηρεσίες ή αυξάνονται τα λεγόμενα δημοτικά τέλη για να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
Νοσοκομεία μειώνουν τα κρεβάτια τους ,απολύουν προσωπικό, εντατικοποιούν την εργασία του προσωπικού, για να μπορέσουν να καλύψουν τα αυξημένα κόστη λειτουργίας τους.
5)υπάρχουν σοβαρά κατασκευαστικά προβλήματα που αφορούν κυρίως την ποιότητα των υλικών και του εξοπλισμού που χρησιμοποιούνται
( Στα έργα που αφορούν σχολεία και Νοσοκομεία υπάρχουν προβλήματα στεγανότητας, αερισμού, ελεύθερων χώρων, λειτουργικότητας χώρων, ηχομόνωσης)
7) όλες οι μελέτες δείχνουν ότι το κατασκευαστικό και λειτουργικό κόστος είναι μεγαλύτερο από αυτό που θα ήταν αν τα έργα κατασκευάζονταν με τις συμβατικές μεθόδους.
Στην ουσία τα έργα αυτά είναι ένας πανάκριβος δανεισμός του Δημοσίου από τους Ιδιώτες.
Στο Δήμο Ζωγράφου, σύμφωνα με το Τεχνικό πρόγραμμα για το 2008, σχεδιάζεται να κατασκευαστούν με ΣΔΙΤ, 19 έργα συνολικού προϋπολογισμού 269.000.000€. Για τα έργα αυτά θα διατεθεί επιφάνεια «εντός δομημένης έκτασης» 59.461τμ και «εκτός δομημένης έκτασης» 39.838τμ. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι τουλάχιστον 40.670τμ επιπλέον, θα καλυφθούν με Μπετό. Άλλο ένα περιβαλλοντικό έγκλημα στην πόλη μας από τον Δήμαρχό της κ.Καζάκο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
δε θα δημοσιεύονται σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο